יום ראשון, 3 באפריל 2011

נשי-קאפקייק


מרגישים את זה? האביב כבר פה. יש ריח של פריחה באויר, בצידי הדרכים הכל ירוק עז, הימים מתארכים כל הסימנים כבר פה – האביב בפתח ואיתו פסח. ופה בדיוק הבעיה. כמי שאוהבת את האביב מאוד מאוד, אני תמיד נתקלת באותו קונפליקט – מצד אחד – אביב! חמים בחוץ, האפונה הריחנית שלי פרחה והיא מפיצה את הריח המתוק שלה, יש שום ירוק אצל הירקן עם ריחו המעקצץ וגם פול טרי, איסוף הצדפים (כן, כן, לידיעת התל-אביבים – בחופים הצפוניים יש עדין צדפים) נעים מתמיד כי כבר לא קפוא ברגלים, פק"ל הקפה שלנו חזר לבאגז', וגם המחצלת מוכנה כדי לערוך פיקניקים במזג האויר המושלם של האביב...
ומנגד – פסח. שוד ושבר. אימת האופים. חג  ב-ל-י קמח!!! איך נאפה עוגות חג, קינוחים רבי רושם, עוגיות לצד הקפה...
ובכן, יש לזה כל מיני תשובות. אחת מהן, מתוקה במיוחד, שגם כשרה לפסח וגם יכולה למשוך בכייף לתוך המימונה ובכלל - הן נשיקות מרנג.

ליהי רוזנברג




















אבל לא אלו הקטנות, הצנועות מהסופר, אלא אלה הגדולות, המוגזמות, הצחורות שיכולות להוות קינוח מתקתק בפני עצמו. ומכיוון שבחגיגות עסקינן – גם נקשט אותן בצבעוניות מתפרצת אך עם זאת קלילה ופשוטה. בכל זאת יש לנו את כל התפריט של ליל-הסדר לטרוח עליו. זכינו ביושר בזכות להקלות בסופו.
וכך נעשה:
נזדקק ל:4 חלבונים
1 כוס סוכר
שקית זילוף
צנטר כוכב/משונן
מנג'טים צבעונים
מזרה צבעוני בצורות
אופן ההכנה:1. מחממים תנור לחום בינוני-נמוך (80-100 מעלות).

2. מקציפים את החלבונים במהירות גבוהה כ-5 דק' ואז מוסיפים בהדרגה את הסוכר. ממשיכים להקציף כ-5 דק נוספות עד לקבלת קצף בהיר, תפוח ויציב.

3. מעבירים את הקצף לשק הזילוף עם הצנטר. מרפדים תבנית אפיה עם שקעים במנג'טים הצבעונים ומזלפים בתוכם את המרנג בתנועות סיבוביות וזורים מעל את המזרה. אופים את המרנגים כשעתים וחצי-שלוש.

4. מכבים את התנור, פותחים מעט את דלתהתנור ומשאירים את הנשיקות להצטנן בפנים.
אפשר לאכול כמו שזה או להוסיף לצד גלידת שמנת משובחת בטעם אביבי שאוהבים.

תגובה 1: